dimarts, 1 de gener del 2013

ITK gametab, Android en format PSP

Aquest mes de desembre ha sortit a la venda un dispositiu que enfunda un sistema android 4.0.4 a dins una imitació del cos d'una PSP.

Pel seu preu (poca cosa mes de 100€) no pareix que pugui ser gaire cosa, però
passem a veure'n les seves característiques:
  • Sistema disponible en català.
  • Processador ARM Cortex-A8 1.2.
  • Processador gràfic Mali 400 (el mateix que porten els Samsung Galaxy 2 i 3).
  • Pantalla capacitiva multitàctil de 5 polsades amb resolució de 800x480.
  • Sortida Mini-HDMI  per connectar-la al TV.
  • Dues sortides d'audió per si voleu escoltar música acompanyats.
  • Connector mini-usb per connectar-la a l'ordinador.
  • Memòria de 4 gb ampliable amb Micro-SD.
El dispositiu ve amb el Samurai II: Vengeance pre-instal·lat, però podeu disposar de Google Play per afegir-ne d'altres.
Un cop que ens posem a jugar venen les primeres sorpreses, tant Samurai II, com per exemple PES 2012, Paper Monsters o Virtua Tennis (aquest darrer no es pot instal·lar des de Google Play) es mouen amb una fluïdesa exquisida i sense cap classe de problema.
També els vídeos a 720p es reprodueixen sense cap aturada i si ho connecteu a una pantalla més gran mitjançant HDMI, les imatges s'escalen i es visualitzen amb qualitat.
Els altaveus incorporats ofereixen un so més que acceptable i la pantalla tàctil respon bé als nostres dits.
Els comandaments analògics es poden configurar prement al mateix temps les tecles "Select" i "Start" i també tenen una bona resposta.
Potser l'única cosa que li falta és la manca de suport a la xarxa, ja que no podem trobar-ne el distribuïdor ni la web de la marca enlloc.

Vaja, podriem concloure que no és una mala compra tant si va dirigida als més grans com als més petits (en aquest darrer cas penseu a desinstalar el joc Samurai II).
Ranura Micro-SD, dues sortides d'audio, mini-usb, carregador i reset a la part inferior

Engegada, HDMI, Home i M.



70 comentaris:

  1. La màquina està bé tot i que té les habituals penjades d'Android. Els emuladors funcionen molt bé. Els botons, sobre tot la creueta, són una mica ortopèdics, la resta de botons i conectors bé. La velocitat general no es pot comparar amb un iPad, iPhone ni Galaxy tot i que és correcte. Jo la vaig trobar per 99€ al Miró.
    Si hi ha alguna persona més que la tingui podria comentar les seves experiències.
    Gràcies i saluts

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo la vaig comprar i funciona bastant be pe al seu cost.

      Elimina
    2. Per cert, no entenc que dius a on posa "les habituals penjades d'Android" a mi no se'm pengen gairebé mai :/ .

      Elimina
    3. Hola Joan, no havia vist el teu comentari. És el tercer dispositiu que tinc Android i crec que el sistema operatiu està molt bé, però encara té errades i no és 100% estable. Moltes aplicacions, fins i tot baixades i comprades al market, no funcionan o es penjen habitualment i en ocasions no són les apps les que fallen. A tots 3 dispositius m'ha succeït. Personalment, tinc dispositius amb IOS i Android i el grau d'estabilitat i funcionament d'un i d'altre no és comparable (vaig tenir una Acer Iconia A510 i un iPad per comparar), tot i que Apple amb la seva política tancada perd punts.
      Tot i així la maquineta i el sistema funciona força bé i més si ho comparem amb el seu preu. Estic content de la compra, d'aquesta manera podré practicar una mica més amb l'Android.
      Saluts

      Elimina
    4. No puc dir el mateix. Dels 4 Android que hi ha per casa tan sols a 1 li passa el que tu dius, un Acer Iconia A500, però el problema crec que és de fàbrica, n'he vist d'altres i funcionen a la perfecció. La resta dos mòbils i un Android TV no s'han penjat gairebé mai. En canvi vaig tenir un Iphone 3g i mai més: fallava la sincronització amb Itunes, aplicacions que anaven lentes...
      No soc fan de res i reconec que fins a la versió 3 l'iphone era molt superior a qualsevol smartphone, però les restriccions que apliquen i la poca diversitat i varietat de dispositius no l'han afavorit.
      No en vull fer pas una guerra, tan sols és una opinió tan respectable com la teva, però més que res era que no entenia que la teva afirmació de "les habituals penjades d'Android" :) .

      Elimina
    5. Per cert Víctor, que tal el tema dels emuladors? He provat algunes roms, sobretot les MAME de Neo Geo i funcionen molt bé, però d'altres no. A tu com et van?

      Elimina
  2. Jo també vaig comprar-la a Miró. Jo crec que si parlem de jugar, és molt millor que un Iphone o qualsevol mòbil que tengui una pantalla més petita, una altra cosa és un tàblet. Això sí, els botons i la forma li aporten un valor afegit que no tenen els tablets convencionals.
    Lúnic "però" que li he trobat és que els jocs no es puguin instal·lar directament a la Micro-SD, és l'única cosa que m'impedeix instal·lar els jocs més potents d'Android.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Joan. Però amb alguna aplicació tipus App2sd no es podran posar a la SD? Jo encara no ho he provat però ho intentaré.

      Elimina
    2. Passen a una partició de la memòria interna. Crec que sense fer root no es poden passar, de totes formes si trobo la solució la posaré per aquí.

      Elimina
    3. Ok, a veure si som capaços de trobar una solució ja que no vull fer root, ho vaig fer amb una tauleta i... Va sortir regular. Podem fer superusuari sense root?
      I si, tens tota la raó, jocs com Modern Combat o Asphalt han de passar-se si o si a la SD.

      Elimina
  3. Hola. Jo tambe l'he comprada a Miro i de moment sembla força engrescadora. Tant de bo sigui possible passar les apps a la micro. Si no es aixi aquesta makineta quedara lluny de les possibilitats que cerquem en ella.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això s'anima. Per a emular funciona perfecte ja que pots ficar milers de roms dintre de la SD, però a l'hora d'instalar app's i jocs desde el market... Jo per exemple vaig comprar a la tauleta l'Asphalt 7 i ara no ho puc descarregar al gametab, ocupa 1,66 gb.

      Elimina
    2. Sembla que és la mateixa que aquesta http://www.elotrolado.net/hilo_review-consola-tablet-yinlips-ydpg18-a-capacitiva_1773095. He provat de fer-li root com posa però no m'ha anat bé. Estic davallant el firmware i provaré d'instalar-ho, també he enviat un correu a l'adreça que posa al manual de la ITK. A veure com va tot plegat :/

      Elimina
    3. Vaig mirar l'enllaç i és idèntica a la Yinlips. Crec que la ITK porta root de fàbrica, pot ser? Després de provar amb aplicacions i jocs la veritat és que funciona bastant bé, si acoseguim lo de la SD serà un triomf tenint en compte qualitat/preu de la màquina.
      Ah! He provat l' App2sd i només deixa ficar les aplicacions a la partició interna però no a la SD :(

      Elimina
    4. Atenció bones noticies!! root aconseguit amb Android root unlock.
      http://sourceforge.net/projects/androidroot/?source=dlp . La tauleta és reiniciara un parell de cops, trànquils i no la desconnecteu.
      Ara a mirar com instal·lar els jocs a la SD externa :) .

      Elimina
  4. Wooooow!! Perfecte!! Ho provaré aquesta nit. Una pregunta, una vegada fet el root et deixa totes les apps que venen de serie com per exemple el controlador d'emuladors (game...)?

    ResponElimina
  5. yo la compre pero no encuentro los driverspra hacer root

    ResponElimina
    Respostes
    1. No són necessaris drivers, només has de descarregar l'arxiu que hi ha aquí http://sourceforge.net/projects/androidroot/?source=dlp , instalar-ho a l'ordinador, connectar el Gametab a l'ordinador i seguir les passes que et sortiran a l'ordinador.

      Elimina
    2. Sembla que el root funciona, ràpid i senzill. Ara només ens falta saber com instal.lar les apps i jocs a la partició de la SD. Sembla que li treurem profit a la maquineta :)

      Elimina
  6. Moltes gràcies Joan. Abans de fer root estic mirant con passar-ho tot a la partició de la SD un cop fet. Si trobes quelcom ja ens informaràs.

    ResponElimina
    Respostes
    1. De les que he provat (GL to SD, Directory bind i Link2sd) la més senzilla i que em funciona millor és GL to SD. L'aplicació funciona molt bé tot i que a mi se'm reinicia quan entro a "Settings" (no és necessari entrar-hi). Només dues coses:
      1- Instal·lar abans de res el "Titanium Backup" per fer un còpia de seguretat dels jocs que has de passar per si el sistema falla.
      2- Quan reiniciis la tauleta, hauràs d'obrir el programa (GL to SD) per engegar el joc des de l'accés que hi trobaràs.

      Elimina
    2. Ja ho tinc tot instal.lat però tinc un dubte. Jo vaig comprar al market un joc que ocupa 1gb, com faig per baixar-ho directament a la SD? Si ho intento fer diu que no hi ha espai ja que ho intenta ficar a la partició interna de 2gb.
      Moltes gràcies per la teva ajuda Joan.

      Elimina
  7. alguien save como se entra en recovery

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si tens el root fet, instal·la el Rom Manager, hi trobaràs una opció per fer-ho https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.rommanager&feature=nav_result#?t=W251bGwsMSwxLDMsImNvbS5rb3VzaGlrZHV0dGEucm9tbWFuYWdlciJd

      Elimina
  8. no se como se instala un juego directamente en la sd lo haveis podido hacer

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yo tampoco lo he conseguido instalar en la SD. Además algo hago mal porque tampoco puedo pasarlo todo a la SD con el GL to SD.

      Elimina
    2. A mi el GL to SD em funciona a la perfecció, que et falla? . Per instal·lar-ho dirèctament a la SD encara no he trobat res :/ .

      Elimina
    3. No se que faig malament Joan. Ho tinc tot instal·lat, root, ja he fet la còpia amb el Titanium backup i tinc el GL to SD. He seguit un tutorial que he trobat per internet però no se com fer-ho, cap joc ni app passa a la SD externa.

      Elimina
    4. A veure: A settings tinc marcat les dues ubicacions que posa davall "add mounted folder". La resta sense tocar. Fent això tan sols has de prémer "Move data" i ja està :/ .

      Elimina
    5. Ja ho aconseguit! He instal.lat el Modern Combat 4 i jugo desde la SD externa sense problemes tot i que el joc pesa bastant. Ara tinc un últim dubte, hi ha alguna manera de desvincular apps i jocs d'aquesta aplicació?
      Moltes gràcies

      Elimina
    6. No ho sé, però potser fent un backup amb el Titanium?

      Elimina
  9. Bon dia,
    he provat d'instal·lar el ics root, però no tinc ni idea de com fer-ho.Em podrieu fer un cop de mà.
    Quan obro el programa em surten 4 opcions i aqui em quedo,sense saber que fer.
    Moltes gracies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No són opcions, és el procediment a seguir:P:
      1)Connecta el telefon al PC mitjançant el cable USB.
      2)Engega la tauleta.
      3)Executa el programa.
      4)Ves a Configuració->opcions del desenvolupador, marca "Depuració USB" i prem qualsevol tecla de l'ordinador.

      Espero que et funcioni :)

      Elimina
    2. Moltes gracies Joan, faré la prova a veure que tal.

      Elimina
    3. Moltes gracies,ho provaré.

      Elimina
    4. No em funciona, no reconeix el gametab en mode depuració.

      Elimina
    5. ja esta, per fí ho he aconseguit.Ara a gaudir-la a tope.
      Merci Joan.

      Elimina
  10. Hola a tots,
    he instal·lat el programa al ordinador, pero no se si faig alguna cosa malament ja que engego el gametab i sembla que no m'el reconegui. s'ha d'activar la depuració usb? quan ho faig l'ordinador em diu que no tinc els drivers de "composite device" tot i que si que em reconeix el enmagatzematge intern i extern. us agrairia una mica d'ajuda. Salutacions a tots.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també em va passar. Has de baixar el drivers d'Android a l'ordinador. Jo els vaig baixar d'una pàgina, quan arribi a casa, si no ho has aconseguit, ho miro.

      Elimina
    2. Aixó estaria genial.Agraeixo la teva resposta. He buscat, pero res de res.
      Merci

      Elimina
    3. Hola victor, ja he fet root.Gracies per tot.
      Salutacions companys.
      Estaré pendent del blog per si algú necesita ajuda.

      Elimina
    4. Bona nit a tots/es. Si no m'equivoco els drivers els vaig treure d'aquesta pàgina http://www.filecrop.com/75011394/index.html Després s'han de ficar dintre de "archivos de programa" i reiniciar l'ordinador. Si així no funciona prova de ficar-los dintre de la carpeta Android que hi ha dintre de "archivos de programa". Espero i desitjo que et funcioni.

      Elimina
  11. como hace para que los juegos funcionen con los botones de la gametab por los que tengo solo funcionan con la pantalla tactil

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues no lo se. Yo he intentado muchas configuraciones diferentes y no hay manera. En principio puedes mapear los botones si dejas presionado durante 5 segundos select y start, pero tampoco. Algunos juegos por defecto me cogen la cruceta pero no los botones... A ver si alguien nos saca de dudas.

      Elimina
    2. Heu de premer Select i Start al mateix temps mentre jugueu al joc durant uns segons. A mi em funciona a la perfecció. Per salvar la configuració "Save" i després "Hide" :). Per cert Victor, a on puc aconseguir roms compatibles? Algunes no em funcionen :/ .

      Elimina
  12. De moment m'ha anat bé amb tots: Virtua tennis, Dead Trigger, Pes 2011, Paper Monsters... si em vols dir amb quins no et funciona ho puc provar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquests si funcionen però d'altres suposo que no estan preparats per aquesta característica, per exemple el Tiki Kart crec que no ho vaig aconseguir.

      Elimina
    2. Provat amb el Tiki Kart 3d i també funciona...

      Elimina
  13. Hola como conectar el gametab per el HDMI en una pantalla,esque ho eh enfuxat tot pero a la pantalla no em surt res,la pantalla diu hdmi sin señal,ajuda

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segurament és el cable. A mi em va passar. El primer cable que vaig comprar era dels "xinos" per això de les presses i no em va funcionar. Després vaig comprar-ne un altre de tres metres (no recordo on era ni la marca) i em va perfecte. A un televisor LCD que tinc hi he jugat al Virtua Tennis, al Riptide GP i el Samurai II i és veuen molt bé. És nota que la resolució del Gametab és inferior al de la TV però així i tot no se li pot demanar més. Les pel·lícules també perfectes. A més el fet que sigui un Mini-HDMI i no Micro-HDMI fa que la connexió del cable sigui més robusta i no es desfaci amb facilitat.

      Elimina
    2. Graciesc Joan,ok fa poc eh comprat un cable i tot perfecte a la TV,ara a descarregar jocs.

      Elimina
  14. el boto power s'ha trencat a la primera que el premsava :( altrament és bo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Has trencat el botó O_O, doncs no se'l veu precisament fràgil.

      Elimina
  15. un bon consell : no podia fer el root com s'ha indicat més amunt. aleshores he tornat a posar els paràmetres d'origen a la configuracio, i aquest cop he reeixit el root :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si vols una aplicació per passar els jocs a la tarja, el que m'ha anat millor a jo és el GL to SD.

      Elimina
  16. he hagut de resoldar el boto power i també els fils dels altaveus, puix que quan obres el gametab s'arrenquen bastant fàcilment. altrament funciona prou bé, i té més bons controls i botons que el concurrent android x360

    ResponElimina
  17. tinc un altre problema, ara s'apaga al cap de poc temps d'iniciar-lo, surt un missatge d'error de youtube i després de gmail, i arreu es reinicia...

    ResponElimina
  18. Hola a tothom! Després de 3 mesos provant la maquineta podem dir que no va malament. Algú sap si es pot actualitzar i com?
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també n'estic molt content. Sempre partint del que costa la maquineta, no es pot demanar més. Ha cobert de molt les meves expectatives. Del tema d'actualitzar ni idea, la veritat és que tampoc ho he cercat gaire, ja que d'ençà que he instal·lat el Real Racing 3 no he parat de jugar-hi, quin tros de joc!!! i a més gratuït. Només per les hores que hi he passat jugant ja s'ho val el que vaig pagar-ne. A més la mida és la perfecta per a emportar-se als bars i que hi juguin els meus fills.
      Res com he dit una compra rodona.
      Per cert, a quins jocs li doneu més canya vosaltres?

      Elimina
  19. Al encender la gametab me pide "nombre de usuario y contraseña" y en la barra de arriba "Se han realizado demasiados intentos incorrectos de creacion del patron"...es de un amigo y no se acuerda....alguna manera de instalarle el firmware o devolverla a valores de fabrica? urge...espero respuestas...gracias

    ResponElimina
    Respostes
    1. Buenos días, a mi me pasó algo similar y he conseguido el firmware. enviame un email a domotiko@gmail.com y te paso un link con el firmware para que lo puedas descargar de dropbox. Instalaro es realmente muy simple.

      saludos.

      Elimina
  20. El meu Gametab s'ha blocat i no hi ha manera de poder desbloquejar-lo através del meu email i contrasenya. Ajuda siusplau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Buenos días, a mi me pasó algo similar y he conseguido el firmware. enviame un email a domotiko@gmail.com y te paso un link con el firmware para que lo puedas descargar de dropbox. Instalaro es realmente muy simple.

      saludos.

      Elimina
  21. hola mis niños tienen dos gametab la verdad desde la compra estamos descontentos ya se las han cambiado 2. veces y otra ves estamos igual
    una no se puede apagar
    la otra como siempre se enciende pero no le salen los programas .

    ResponElimina
  22. hola. yo he adquirido recientemente una gametab ITK hace una semana que que le cuesta arrancar y ahora ya no se enciende- me sale el muñequito de android guiñando un ojo y diciendo que "NO" todo el rato. he probado dejarlo muchisimo rato haber que pasa y esta asi hasta que se acaba la bateria.
    alguien me puede ayudar????

    ResponElimina
  23. Hola SErgio que decirte yo tengo el mismo problema has conseguido solucionarlo ???

    ResponElimina
  24. En el librito dice que acepta juegos de psp y de nintendo supongo que antiguos pero no se donde ni como intalarlos alguien ha conseguido instalar y jugar a algun juego por favor respuesta

    ResponElimina